Thursday 16 August 2012

~jodoh itu rahsia allah s.w.t~

assalamualaikum dan salam senyuman blogku syang,,,


   lame dah kan fara x update blog.. dlam dua hari camtu lah kan2..actually,dipagi yang indah ini fara nak update stories bout "jodoh itu rahsia allah "..

dear blog,,,

   jodoh dan pertemuan seseorang insan itu ditangan allah s.w.t... adakalanya tak semestinya orang yang kita harapkan dia menjadi milik kita akan jadi milik kita..itulah yang dinamakan rahsia allah.. hanya allah s.w.t sahaja  yang mengetahui apa yang terbaik untuk kita sebagai hambanya.. dan begitulah jua ajal dan maut itu juga adalah rahsia darinya.. kita harus belajar untuk redha dengan setiap ketentuannya.
jodoh??? walaupun adakalanya jika kita merasakan yang kita mampu bahagia sentiasa bersama sidia..itu tidak tentu kita akan sentiasa ada disisinya..
seperti umpama serangkap ayat:-

jodoh itu rahsia allah..
sekuat mana kita setia,sehebat mana kita merancang,
selama mana kita menunggu,
sekeras mana kita bersabar,
sedalam mana kita mencintai,setinggi mana pengorbanan kita,
sejujur mana kita menerima seseorang itu,
jika " yang maha kuasa" tidak menulis jodoh kita bersama sidia,kita tetap tidak akan bersama sidia..


    dengan itu,kita hendaklah menerima dengan rela hati jika sidia itu memang tidak ditakdirkan untuk kita....insyallah mungkin suatu hari nanti kebahagiaan akan tiba tanpa kita sedari..kebahagiaan yang kita idamkan...iaitu kebahagiaan yang ikhlas dan suci diatas jalannya..

    dan ingatlah wahai rakan2,, janganlah kita sesekali kita letakkan seseorang itu sebagai HAK MILIK kita selagi tiada akad nikah terpatri dalam hubungan  yang sedang dibina...kerna semuanya adalah ketentuannya...
moga -moga kita ditemukan dengan pasangan yang dapat kita sama2 memperbaiki diri diatas jalan yang diredhainya..insyallah~




says: doa bertemu jodoh (bagi wanita)




No comments:

Post a Comment