Wednesday 19 September 2012

rapuhku tika di atas titian kehidupan~

assalamualaikum w.b.t  &  salam senyuman blogku syang,,

actually,untuk entri pada kali ini ,,fara nak kongsi tentang"rapuhku tika diatas titian kehidupan"..

 dear blog,
sepertimana yang kita ketahui,perjalanan kehidupan kta dimuka bumi yang hanya milik Allah s.w.t ini adalah sementara sahaja.Yang kekal hanyalah  diakhirat kelak..dengan itu kita harus sentiasa belajar dan mempraktikkan ilmu-ilmu agama didalam diri kita. insyallah segala amalan kita diredhai dan diberkati Allah s.w.t.

Sungguhpun telah kita ketahui yang kita ini hanyalah insan biasa yang adakalanya  tidak lepas dari melakukan sebarang salah dan silap samada yang sengaja ataupun tidak sengaja. insyallah,dari hari ini,mulai saat ini kita haruslah belajar untuk memperbaiki kekurangan  diri dan mengelakkan diri dari melakukan sebarang perkara yang dilarang oleh "Yang maha kuasa".
.
Dan adakalanya kita lemah didalam meniti kehidupan yang  hanyalah dipinjamkan sementara bagi kita.  .Kita haruslah kuat untuk menentang yang dilarang dan sentiasa cuba untuk memperbanyakkan  amalan .Supaya mudahan dapat mengurangkan balasan untuk diri kita diakhirat kelak..  dan moga-moga kita juga dapat tergolong diantara ahli syurga nanti,insyallah..

Dan seringkali kita diuji dengan berbagai dugaan dan cabaran hidup ..  Adakalnya kita tidak mampu ..untuk mencegahnya,dengan itu,kita harus sentiasa ingat bahwa , setiap ujian dan dugaan yang datang dalam hidup kita itu bukan sengaja Allah sw.t bagi ,justeru ianya adalah kerna "dia" tahu kita mampu untuk menjalani setiap rintangan yang dihadapi.
 
kuatkan diri untuk tidak rapuh tika di titian kehidupan yang hanyalah sementara ini.. mudahan kita mampu menjalaninya,

Ilmu agama penting untuk kita kuat didalam  mengubati "rapuh" tika diatas titian kehidupan ini.,dan sentiasa diatas dasar dijalan islam...




                                     

says: menanti di alam barzakh

No comments:

Post a Comment